Saturday, January 12, 2008

for all the come and go


prietenii sunt la mare cautare.eu stiu asta pentru ca mereu i-am avut. putini, multi, buni, rai, baieti, fete, au fost mereu acolo. de cand ma jucam in nisip si se certau fetele pe mine.. pana azi cand ii numar pe degete..si scad si in acelasi timp adun. am facut un cult al prieteniei si nu stiu si nici nu vreau sa stiu si nici sa-mi imaginez cum ar fi..daca nu as avea... macar un prieten. cum am iesit dintr-o prietenie mereu mi-a fost cineva alaturi ca sa imi dea o mana de ajutor, cineva care ulterior a fost prietenul/prietena meu/mea cel/cea mai bun/a. au fost oameni ca mine, oameni care au plans cu mine, oameni care m-au urmat si m-au incurajat, oameni care au stiut cand sunt roz si cand sunt neagra, oameni care mi-au dat sa mananc din hamburgerul lor sau mi-au cumparat ciocolata cand am avut pofta. au fost oameni care mi-au ridicat moralul ori de cate ori am avut nevoie. am mers la petreceri, am ras, ne-am imbatat, ne-am certat, ne-am criticat, ne-am impacat, ne-am scris biletele sau caiete, ne-am destainuit pana cand nimic nu ne-a mai diferentiat. am devenit una/unul. prietenia noastra e menita sa supravietuiasca anilor, si nu numai, trebuie sa devina si mai puternica, si mai puternica, pana cand o sa stim ca ne e imposibil sa traim separat. imi pare bine ca pot sa scriu aceste randuri pentru ca am avut norocul sa am prieteni buni, foarte buni, unici. mereu am zis ca people always come and go. si am crezut asta in proportie de.. 70%. restul era practic imposibil. ei erau prietenii mei. legat de ei nu am putut sa gandesc asa. era prea dureros si crud si nu.. nu se putea. apoi am realizat ca... people do come and go. umplu spatiile lasate goale de altii, umplu uneori mai mult de cat se poate sufletesc posibil si imposibil, sunt altii care atunci cand pleaca nu iau cu ei nimic, nu au ce lua din tine, si altii care te lasa cu aripile zdrobite. ideea e una singura.. adevaratii prieteni nu fac lucruri d'astea. they just don't bail on you. nu au cum. ei isi petrec viata lor cu tine, momente care intru apoi in cutia fermecata cu amintiri si dorinte. ei te cunosc si pe fata si pe dos. si te cunosc asa, numai asa, dupa cativa ani si dupa nopti nedormite impreuna, si dupa destainuiri fascinante. ei sunt unici. dar sunt peste tot. pentru oricine care stie sa ii aiba. sa si-i faca.. sa ii pastreze.. un prieten nu e numai din cuvinte. pe departe gandul. un prieten nu e cand vorbeste cu tine o data pe luna, iese cu tine doar pentru ca il cauti, sau te suna numai cand are probleme si nu vor alege niciodata intre tine si perechea lor. dar si ei sunt prieteni. nu ai mei. nu ai tai. ai cuiva. cu coborasuri si multe suisuri eu cred in tine, si in mine si in tine, si cred in prietenie. mai mult decat in orice. probabil ca asta e tot ceea ce stiu pe lumea asta. ca prietenii adevarati exista.

ps: culmea. dar nu atat de culmea. in timp ce scriam acest post am primit un mass: "Un simplu amic gandeste ca prietenia s-a sfarsit cand v-ati certat. Un prieten adevarat te suna dupa o cearta. Un simplu amic asteapta ca tu sa fii mereu acolo pentru el. Un prieten adevarat asteapta sa fie acolo mereu pentru tine... " e de la my secret friend. coincidenta? you name it.

8 comments:

Mignonette said...

Da, asa-i....prietenii adevarati sunt pentru totdeuna, cu bune cu rele, cu zile insorite, cu ploi si furtuni....
Eu cred ca un prieten e cel care e sincer. Care incepe si iti zice: uite, aici ai perfecta dreptate- si deci te sustine implicit- sau te cearta - nu, nu ai facut bine...uite, trebuia sa- , si cel mai adevarat prieten este cel ce te ajuta neconditionat.
Se mai supara prietenii intre ei, insa prietenii sunt singuri care stiu sa zica: "imi pare rau!" si singuri care stiu sa-si rctifice greseala. Prietenii nu sunt rai sau meschini. Prietenii sunt calzi, dulci si zambitori. Prietenii te astepata mereu cu un ceai fierbinte la gura sobei ca sa sporovaitii si sa incerce sa deslusiti impreuna tainele universului.
Vb acum ceva vreme cu un amic depre prietenia fata/baiat....da ei pot fii prieteni, insa unoeri sentimentele se pot confunda. Sunt totusi deacord ca iubitii sunt cei mai buni prieteni.
Nico, pisoias mic si scump, ma bucur enorm ca te cunosc, ca vb de bune si de rele. You are the best!
Nico esti prietena mea si sper ca nu te voi dezamagii niciodata!
Ca sa inchei intr-o maniera comica: cand mai am "idei" din alea de ale mele, mai da-mi un branci ca functioneaza !
Hugs hugs hugs

si-ce-daca said...

Toţi oamenii te aud când vorbeşti; prietenii însă înţeleg ce spui, iar cei mai buni prieteni sunt cei care pricep şi ceea ce n-ai spus în cuvinte.

Anonymous said...

It's not always that I do find inspiration in people, but I always find inspiration in friends
thks for the invite:)

Anonymous said...

citesc blogurile tale de ceva vreme.si pana acum nu am avut "tupeul" daca pot sa ma exprim asa, sa scriu ceva referitor la ele ca tu sa citesti, din impresia ca o sa citesti comentariul si o sa ramai indiferenta. sau mai mult o sa spui ceva de genu pff...dar acum am lasat la o parte orice frica de ridicol(pe care am avut-o mereu dar am constientizat-o mai nou)si tin neaparat sa imi cer iertare (nu scuze)pentru tot.poate pentru tine nu a fost o chestie importanta dar pentru mine faptul ca nu mai pot nici macar sa te salut daca te vad intamplator in tramvai de teama ca o sa fiu din nou ridicola si nu o sa rezolv nimic daca incerc sa ma prefac ca nu s-a intamplat nimic e foarte aiurea, neplacut, trist...vroiam sa imi cer iertare ca m-am incadrat in categoria celor care aleg intre prietenii cei mai buni si un individ neinsemnat ce tinea locul la un anumit moment perechii mele.sa imi cer iertare daca te-am dezamagit.

. said...

nasol este cand prietenia devine un cult (poti transforma un comentariu intr-o lista de discutii sau poti sa te rasfetzi mai mult decat trebuie in propria doctrina a termenilor de "cel mai bun prieten" ) asa cum e cand constati ca nu poti avea o relatie de prietenie cu un om deosebit, din comoditate..a lui..a ta..
eu zic ca cel mai de pret lucru in viata asta este dupa sanatate, sa ai cel putin un prieten..si nu zic asta ca numarul ar conta.
Cred ca nu exista persoana sa nu stie cum trebuie teoretic sa fie un prieten.

nikosita said...

mignonette: multam :) right back at you.

avrakedava: welcome :D

for my old friend: ... nu-i nimeni perfect pe lumea asta.cu totii dezamagim :) ca sa invatam mai apoi sa nu mai facem asta. nu esti penibila, esti curajoasa. multumesc pt asta

octav: treu true.. dar sunt unele chestii pe care nu cred ca le-ai inteles in masura in care eu le-am scris :) nu am scris "cuvant cu, cuvant" ci am creat un context. multam de comment :)

Delia said...

pai dont even get me started bout coincidences.
am niste prieteni de ani si ani. cei care s-au adaugat, au intarit randurile. ma rog, intotdeauna am avut mai multe grupuri dar maxim 3. de multe ori grupurile se uneau si era blast! :P
cei care s-au pierdut...well...nici nu au fost atat de "pe sufletul meu". si cei care vor aparea...sa vina. inca e loc :P
bai...succes in sesiune!

Annie said...

10x for the comment.:)

Am avut si eu un asemenea... pot sa-i spun secret friend.:) In care aveam incredere totala si caruia ii spuneam chiar orice. Si el mie la fel. Ba mai mult, era singurul care stiam ca poate intelege, mult mai curand decat o prietena sau mai multe, orice "problema" as fi avut, mai ales cu tipul atipic de care imi placea atunci.:)

E adevarat, prietenia e f. rara si ar trebui pretuita. Nu se gasesc oameni de incredere asa, pe toate drumurile...